Halvat kotisivut yritykselle?

21.6.2017, Petteri Saari

Miten saat yrityksellesi halvalla ammattilaisen toteuttamat kotisivut? Onko se edes mahdollista?


Hyvien kotisivujen tehtävänä on ennen kaikkea palvella nykyisiä ja potentiaalisia uusia asiakkaita. Sivuston on oltava visuaalisesti selkeä, näyttävä ja helppokäyttöinen. Sivujen on toimittava niin puhelimella kuin tietokoneen ruudullakin ja niiden on oltava tietoturvalliset.

Kaiken tämän takia halvat kotisivut tulevat yritykselle lopulta usein kalliiksi, koska huonosti toteutetut kotisivut tarkoittavat menetettyjä tuloja. Saamattomat eurot johtuvat siitä, etteivät kotisivut pomppaa hakukoneissa esiin, sisältö on puutteellista tai sivusto toimii huonosti, jolloin asiakkaat siirtyvät kilpailijan sivuille. Pahimmillaan tekniset ongelmat johtavat tietoturvahyökkäyksiin.

Kotisivu koostuu kolmesta asiasta

  • Hyvästä sisällöstä
  • Visuaalisuudesta
  • Tekniikasta

Tee näin kun haluat teettää halvat kotisivut ammattilaisella

  1. Ennen tarjouspyynnön tekemistä voit olla yhteydessä mainostoimistoon joka auttaa tarjouspyynnön muodostamisessa oikein
  2. Liitä jo tarjouspyyntöön mukaan pääpiirteittäin sisältö mitä haluat kotisivuille. Näin projektin vaativuus on helppo arvioida ja yllätyksiä tulee vähemmän (jos sisällön tuottaminen tuntuu haastelliselta, pyydä siitäkin tarjous). 
  3. Suunnittelija luo sisällöstä yritykselle sopivan visuaalisen layoutin, joka sisältää mm. käyttöliittymän, typografian, sivurakenteet ja värityksen.
  4. Hyväksyttyäsi suunnitelman, ohjelmoija toteuttaa layoutin mukaan eri päätelaitteilla toimivan sivuston.
  5. Syötät itse sisällön sivuille sisällönhallintajärjestelmän avulla, jolla myös jatkossa päivität sivuja (tähän saat ainakin meiltä koulutuksen, eikä se ole vaikeaa).

NYRKKISÄÄNTÖ: käyttäjät tulevat kotisivuille vain sisällön takia

Sisältö on kotisivujen tärkein asia. Hyvä sisältö on selkeää, myyvää, mielenkiintoista ja palvelee asiakasta. Toimivan sisällön avulla kotisivusi löytyvät paremmin hakukoneista, koska hakukoneet pyrkivät tarjoamaan ihmisille mahdollisimman hyvää sisältöä.

Hyvän sisällön tuottaminen on kuitenkin useimmille yrityksille vaikeaa. Aika ei riitä. Tiedetään mitä halutaan sanoa, mutta ei tiedetä miten. Tekstiin lipsahtaa kirjoitusvirheitä tai kankeaa kapulakieltä.

Jos sinulla on kuitenkin haasteitta tuottaa hyvää sisältöä, ammattikirjoittajalle myyvän sisällön tekeminen on helppoa. Se onnistuu esimerkiksi haastattelemalla yrityksen asiantuntijoita tai itse yrittäjää. Pyydä ihmeessä siitä tarjous.

Yhteenveto

Päästäksesi hyvään lopputulokseen edullisesti, on oleellista, että sinä tiedät mitä digitaalinen markkinointisi tarvitsee ja tuotat itse sisällöt. Jos et tiedä mitä tarvitset tai kaipaat apua, hyvä markkinointikumppani kyllä tietää ja auttaa. Jos yhteistyö kiinnostaa, niin ota yhteyttä. Eiköhän me sopivat ratkaisut löydetä.

Teksti: Petteri Saari


Jätä yhteydenottopyyntö