Verkkoviestijän uudenvuodenlupaukset

4.1.2018 | Heidi O'Gorman

Tässä 5 vinkkiä yrityksille, mainostajille ja viestijöille vuodelle 2018!


  1. Otan entistä paremmin huomioon sivustoni mobiiliyleisön. Olipa verkkosivusto aihepiiriltään mitä tahansa, mobiiliselausten määrä on aina vain kasvussa. Milloin sinä olet viimeksi tarkistanut oman sivustosi liikennettä? Sinunkin sivustollasi saattaa hyvinkin olla suurin osa surfaajista älypuhelimen kanssa liikkeellä. 
  2. Kerron yleisölleni kuulumisia vähän useammin. Tämä paitsi pitää brändisi paremmin asiakkaiden mielessä, myös parantaa hakukonenäkyvyyttä heillekin, jotka eivät ole vielä sivustoa löytäneet. Asiakkaat haluavat tietää, kuinka sinulla tai yritykselläsi menee. Kaiken kuulumisen vaihdon ei siis tarvitse olla tarjousten toitottamista tai markkinointitemppuja. Ihmiset pitävät tarinoista ja siitä, kun pääsevät kurkkaamaan kulissien taakse. Rimaa ei kannata pitää suotta liian korkealla. Arkiset kuvat ja pienet onnistumiset kiinnostavat parhaimmillaan yhtä paljon kuin jymyuutuudet tai huipputarjoukset – kunhan olet aito.
  3. Liitän somen mukaan tekemiseen. Sinullakin on varmasti niin mielenkiintoisia tuotteita, palveluita tai tekemistä, että siitä riittäisi vaikka päiväkirjaan asti. Ja mikäpä parempi tapa pitää päiväkirjaa kuin some, jossa postaukset voivat olla lyhyitä tai parhaimmillaan riittää vain kännykällä napattu kuva. Somen kautta voi lisäksi generoida liikennettä pääkanavaasi olipa se sitten verkkokauppa tai yrityksesi palvelukuvaukset sisältävä nettisivu. Somepäivitykset on lisäksi helppo tuoda osaksi sivuston sisältöä. Kerromme tästä mielellämme lisää!
  4. Keksin jotain uutta. Tuttu ja turvallinen on ihan jees joissakin asioissa, mutta ei digissä. Siellä täytyy uudistua, koska niin tekee kilpailijakin. Staattinen verkkosivusto ei kerta kaikkiaan vain vakuuta asiakkaita. Hieno sivusto toki hurmaa ensimmäisellä kerralla, mutta ethän menisi saman ihmisen kanssa treffeillekään aina samassa asussa ja kampauksessa. Ensi vuonna kannattaakin kokeilla jotain uutta: uusi esittelyvideo, uudelle vuodelle päivitetyt promokuvat tai vaikkapa uusi asiakastarina piristävät – myös sinua ja yrityksesi muuta väkeä.
  5. Osaan pyytää apua. Me Creamediassa olemme aidosti innostuneita näistä asioista. Jos yrityksessäsi ei ole osaamista tai aikaa verkkoviestinnän freesaamiseen, pyydä meidät avuksi. Kannattaa muistaa, että markkinointi ei ole kulu, se on investointi, jolla saa lisättyä myyntiä!

Menestyksekästä alkanutta vuotta toivotellen,

Creamedian väki


Jätä yhteydenottopyyntö