Digimarkkinoijan muistilista

1.8.2018 | Marita Vuorinen

Tässä vinkit kuinka saat säädettyä markkinoinnistasi tehot irti digitaalisissa kanavissa ja myyntiisi uusia kierroksia.


  • Markkinoinnin vuosisuunnitelma ja budjetti tehty, mukaan lukien sisältöstrategia eri digikanaville
  • Verkkosivut tuoreet, hakukoneoptimoidut ja responsiiviset eli sovittuvat eri päätelaitteisiin
  • Verkkosivujen tietoturva EU-asetuksen mukainen
  • Verkkosivujen sisällöt päivittyvät säännöllisesti, esim. blogeilla
  • Verkkosivujen tekstit kirjoitettu hakukoneoptimoidusti
  • Verkkosivuilla erilaisia sisältöjä kuten kuvia, videoita, animaatioita tai grafiikkaa parantamassa hakukonelöydettävyyttä
  • Google Analytics (Data Studio) asennettu, raportti analysoidaan ja toimenpiteistä sovitaan säännöllisesti
  • Google AdWords tekstimainosten hakusanat määritetty, luottokorttimaksut pyörimässä ja tulosten tarkistus säännöllisesti
  • Google Display mainokset määritetty re-marketing-paikoille
  • YouTube / Vimeo käytössä, tuoreita videoita saatavilla, analytiikkaa seurataan ja videoita mainostetaan
  • Facebook ja Instagram päivitykset: some-strategia päätetty, sisällön tuotannosta sovittu, tilit perustettu ja operointi vastuutettu
  • Facebook ja Instagram –mainokset: budjetti ja kohderyhmä päätetty, aineistojen luonti sovittu, optimointi ja raportointi vastuutettu
  • Tavoitteet asetettu ja seurannassa - kaikissa digijulkaisuissa ohjaus haluttuun toimintaan: esim. yhteydenottoon, ajanvaraukseen, ostoksille, palautteen antoon, uutiskirjeen tilaajaksi tai jakamaan sisältöä someen

Jos kaipaat apua, niin ota yhteyttä: 020 7504 690, info@creamedia.fi

Marita Vuorinen

 

Jätä yhteydenottopyyntö