Häggblomin myynti kasvoi yli neljänneksen - markkinointipalvelu auttoi fokusoimaan

8.5.2018 | Marita Vuorinen

Ab A. Häggblom Oy on telaketjusovellusten ja eri kokoisten kauhojen merkittävä valmistaja Pohjois-Euroopassa. Vuonna 2016 liikevaihtoa oli kertynyt yli 23 miljoonaa euroa ja työntekijöitä melkein 100, kun Karhulalle tuli valinnan paikka: palkatako markkinointipäällikkö vai luottaako entistä enemmän kumppanin palveluihin.


Creamedia on ollut jo vuosia Häggblomin strateginen kumppani markkinoinnissa ja yritysilmeen rakentamisessa. Päätös oli syventää yhteistyötä entisestään. 

 – Laajensimme yhteistyötä entisestään muun muassa digi- ja somekanavien sisällöntuotantoon sekä Häggblomin nettisivujen kehittämiseen, Karhula toteaa.

 Vuodesta 2017 tulikin hurja kasvun vuosi, kun liikevaihto kasvoi peräti yli neljänneksen. Markkinointi hoitui tehokkaasti ja kustannukset pysyivät kurissa, ja toimitusjohtaja pystyi fokusoimaan oman aikansa myyntiin ja liiketoiminnan kehittämiseen.

 Häggblomin markkinointipalvelun osa-alueet

 1. Markkinointisuunnitelma ja vuosikello

Markkinointisuunnitelma nojautuu yrityksen strategiaan. Sen avulla markkinoinnin tekijät ymmärtävät liiketoiminta-alueiden luonteen, asiakaslupaukset, asiakasedut, kohderyhmät sekä tavoitteet.

Markkinoinnin vuosikello rytmittää tekemistä ja luo suunnittelulle ja budjetoinnille perustan. Kuukausipalaverissa vuositason suunnitelmaa täsmennetään 1-2 kuukautta eteenpäin ja sovitaan konkreettiset työt ja toimenpiteet.

 2. Somen sisältösuunnitelma

 Somen sisältösuunnitelmassa määritellään somen käytön tavoitteet, mietitään tyylilliset ja sisällölliset asiat kuntoon ja sovitaan yrityksen yhteiset pelisäännöt yrityssivun käyttöön liittyen.

 3. Analytiikkapalvelu

 Kuukausipalaverissa käydään läpi Google Analytics- ja AdWords-raportti ja sovitaan toimenpiteistä liittyen uusiin tuotteisiin, kausituotteisiin ja kampanjoihin.

 4. Kotisivujen kehittäminen ja ylläpito

 Kotisivut on tehty Creamediassa ja niitä kehitetään ja päivitetään tarpeen mukaan. Tuotamme säännöllisesti uusia sisältöjä kuten asiakasreferenssejä ja videota. 

 5. Ilmoitukset, esitteet, messumateriaalit

 Häggblomin brändi-ilme pysyy yhtenäisenä, kun kaikki tehdään samassa paikassa. Huolehdimme ilmoitusten teosta ajoissa ennen aineistopäiviä ja ideoimme uusia messumateriaaleja tarpeen mukaan.

 6. Videotuotannot

 Olemme kuvanneet asiakasreferenssivideot ja nyt suunnitteilla on yritysesittelyn toteutus videona.

 – Olemme olleet Creamedian palveluun tyytyväisiä. Vaikka aina ei olla oltu projektien alkuvaiheessa samaa mieltä ideoista, niin lopputulokseen on aina voinut olla tyytyväinen. Näinhän se hyvillä kumppaneilla menee, toisiamme haastamalla olemme löytäneet parhaan ratkaisun, toimitusjohtaja Jukka Karhula kertoo.



Jätä yhteydenottopyyntö